22 things to do before turning 22

Dvacet dva let. Tolik mi bude přesně za 294 dní.

Přijde mi jako by to bylo včera, kdy jsem psala podobný články a užívala si to. Začala jsem psát svůj blog cca ve 14-15 letech. Vždycky mě to bavilo a naplňovalo. Ale nevydrželo mi to. Teď mi je 21
a stále mě to k tomu táhne a já už nechci ztrácet čas a říkat si výmluvy proč nemůžu dělat něco, co mě baví.

Co se týče obsahu, který na tomto blogu můžete očekávat, tak bych řekla že bude rozmanitý. Převážně seznamy/tipy čehokoliv (mám např. v plánu seznam binge-worthy seriálů), různé myšlenkové pochody, články na témata jako je životní prostředí, minimalismus, knihy a recenze, duševní zdraví a možná sem sem tam hodím nějakou tu svou poezii.

Co se týče obsahu dnešního článku, tak jsem si připravila seznam 22 věcí, které chci do mých narozenin stihnout. Poslední dobou jsem stále zavřená ve své komfortní zóně a je pro mě čím dál tím těžší jí opustit. Napadlo mě si pomoct tímto seznamem věcí, které jsem vlastně vždycky chtěla zkusit/udělat, ale.. znáte to, samé ale. Nejsou to žádné adrenalinové výstřední zážitky ani nic neobvyklého. Ale jsou to věci, které mi určitě mohou zlepšit život. Tentokrát na to mám 294 dní a já se těším, co mi splnění těchto věcí přinese. Objeví se tu také pár věcí, které už jsem od svých 21. narozenin stihla splnit.


22 věcí

které chci udělat předtím

než oslavím své 22. narozeniny



1. Naučit se pořádně jeden cizí jazyk

Svou lásku pro jazyky mám už dlouho, ale doprovázela ji lenost se nějaký pořádně naučit. Táhne mě k sobě norština, španělština a bulharština. Jelikož bulharsky už umím základy, tak chci zapracovat na té. Dokonce jsem si z letošní dovolené v Bulharsku přivezla dvě knížky v bulharštině, takže mám co dělat.


2. Naučit se znakovou řeč

Tohle by podle mě měli učit na základní škole. Aspoň základy. Existuje tolik lidí, se kterými je těžší komunikovat jen kvůli této bariéře. Právě proto ji chci překonat a naučit se znakovou řeč. Pamatuju si, když jsem jednou obsluhovala neslyšící pár, který mi nechal dýško, tak jsem jim poděkovala ve znakovce, na ten výraz nadšení nezapomenu. 


3. Naučit se na ukulele

Vždycky jsem chtěla umět na nějaký hudební nástroj (flétna ve 3. třídě se nepočítá). Ukulele sice ještě ani nemám, ale všechno má svůj čas.


4. Unplug aneb zavést offline víkendy

Sociální sítě nás ničí. To už všichni víme, přesto je většina z nás nadále používá (nejsem výjimka). Chybí mi nebýt stále připojená k internetu a kontrolovat sociální sítě. Právě proto se pokusím zavést offline víkendy, kdy se úplně odpojím od tohohle světa a užiju si něco v tom reálném. Proč? Věřím, že mi to prospěje. Pokaždé, když se nudím, tak mohu sáhnout po mobilu/notebooku a hned se mi nabízí spousta věcí, které žadoní o mou pozornost. Tady bych se mohla opravdu rozepsat, ale to si nechám na samostatný článek o digitálním minimalismu.


5. Stravovat se vegansky

O to se pokouším již delší dobu. Rozhodně na to jdu pomalu, snažím se co nejvíc vzdělávat a nenechat své tělo bez důležitých živin. Mohu doporučit například dokument na Netflixu - Game Changers - který mi rozhodně vnutil spoustu myšlenek (ale znovu - nechci slepě věřit dokumentu a snažím se o tom sama vzdělávat, což doporučuji i vám). Budu ráda když se v komentářích podělíte o nějaké zdroje, ze kterých tyto informace čerpáte.


6. Zkoušet nové recepty

Zkrátka naučit se lépe vařit. Co se týče veganských potravin, tak v tom stále tápu a jediným kamarádem je mi zatím tofu. Každopádně mi nejde jen o vaření, ale taky zbožňuju pečení a v tom jsem snad ještě horší. Jde jen o praxi, takže čím víc budu zkoušet, tím lépe mi to půjde (doufejme). Uvidíme, třeba se ze mě ještě stane food bloggerka.


7. Pravidelně meditovat

Chci se naučit být více sama se sebou a svými myšlenkami. Meditovat. Doporučuji tyhle videa od Nathaniel Drew (všechny jeho videa mají obdivuhodné myšlenky) - video, kde nám shrnuje co mu dal rok pravidelného meditování + video, kde zkouší meditovat jednu hodinu denně po dobu jednoho týdne.


8 Jít na lekci jógy  

Jógu jsem vždy vnímala jako něco, co bych chtěla zkusit a doufala jsem, že mě zaujme. Zkoušela jsem cvičit už doma podle různých youtube lekcí, ale nikdy mě to nějak nechytlo, tak jsem se rozhodla, že půjdu na normální lekci. Šla jsem s kamarádkou, ale ani jednu z nás to nějak neohromilo. Věřím, že to chce zkusit víc druhů lekcí, jiný lektory, ale momentálně mi nepřijde, že bych z toho mohla něco mít. Třeba jindy.


9. Jít na taneční lekci  

Tanec miluju odmalička a věnovala jsem se mu spousty let. Přestala jsem asi před 4 lety kvůli financím. Každopádně se k tomu chci vrátit. Zkusila jsem lekci zumby, která mě ale vůbec nebavila, takže se vracím naplno k street dance, kde budu mít týdenní tréninky. Už se na to opravdu těším.


10. Jít na Zipline

Minulý rok jsem absolvovala bungee jumping, který jsem dostala jako dárek k narozeninám. Užila jsem si to a proto vyhledávám něco stejně adrenalinového. Chci zkusit tento zipline. Upřímně se docela bojím výšek, ale u bungee mi to z nějakého důvodu vůbec nevadilo. Tak jsem zvědavá na zipline.


11. Koupit si kytku

A starat se o ni. To mi nikdy moc nešlo a vždycky jsem se tomu vyhýbala. Ale myslím, že je na čase se o tom něco naučit. Budu ráda když mi doporučíte nějakou kytičku, který moc neublížím, když na ní občas zapomenu.


12. Napsat dopis někomu, na kom mi záleží

Tohle jsem před lety dělávala docela často. Proč někomu neudělat radost ručně psaným dopisem než mu napsat na instagram. Přijde mi to víc osobní a je v tom cítit ta práce, kterou si s tím dáte.


13. Letět sama někam na víkend

Nikdy jsem necestovala sama letadlem a právě proto to chci změnit. Terminály na letišti jsou pro mě jedno velký bludiště. Letěla jsem zatím do dvou destinací, vždy s kamarády, kteří vždycky věděli kam jít. Takže to chci zvládnout sama. Také jsem nikdy nebyla sama v zahraničí, což chci vyzkoušet právě tímto výletem.


14. Jet sama vlakem

Stejně jako v bodu výše, nikdy jsem nejela sama vlakem a z nějakého důvodu mě to hrozně stresuje. Proto to chci překonat a vydat se někam sama vlakem.


15. Trávit víc času sama

Shrnutí dvou bodů výše, celkově chci trávit více času sama a poznat se. Myslím, že je důležitý umět trávit čas sám se sebou, umět se zabavit a být tak spokojený. Rozhodně se chci například pozvat do kina a na večeři.


16. Jet stanovat

Nikdy jsem nejela stanovat mimo tábor, na který jsem dřív jezdila. Takže hodlám sebrat pár kamarádů, naložit je do auta a hurá na Šumavu.


17. Poznat víc Prahu

Moje rodné město a stejně mi přijde, jako bych ho vůbec neznala. Před pár měsíci jsem se přestěhovala do úplně jiné části Prahy, kde to absolutně neznám a nikdy jsem tu do té doby nebyla. Takže mám rozhodně co poznávat jak už v mém novém okolí, tak věřím, že i jinde.


18. Nakupovat v bezobalových obchodech

Jednorázové obaly se snažím přestat používat (a z nějaké části se mi daří) před nějakou dobou, ale k nakupování v bezobalovém obchodu se nemůžu dokopat. Proto to přidávám sem. Věřím, že jakmile to poprvé zkusím, tak už to bude lehčí a lehčí a může se z toho stát nový normál.


19. Praktikovat minimalismus & slow-fashion

Tohle nebude žádná změna, věnuju se tomuhle tématu cca 3 roky a stále se o tom snažím vzdělávat. Přijde mi, že jsem v poslední době sešla z cesty a nevěnuju se tomu tak, jak bych chtěla.


20. Vyrobit si přírodní deodorant

Narazila jsem na jedno DIY jak si vyrobit přírodní deodorant, všechny "ingredience" se mi válí doma, ale stále jsem to nezkusila. Mám o sobě domnění, že mi nejdou ručně dělaný věci a že jsem takový nemehlo v tomhle. Ale třeba se mýlím. To zjistíme.


21. Naučit se říkat ne

Tohle bude náročný. Neumím říkat ne. Neumím upřednostňovat sama sebe. Každopádně je hodně důležitý, abych se to naučila.


22. Naučit se mít se ráda

Už pár let bojuju sama se sebou, ale poslední dobou se snažím, aby tomu tak nebylo. Samozřejmě v tom chci pokračovat a uvědomit si, že jsem taky jenom člověk, který dělá chyby.



Na závěr chci říct, že tohle neberu jako checklist. Jako něco, co musím udělat a stihnout. Ale chci. Chci se tyto věci naučit nebo zažít, ale nesnažím se na sebe tlačit. Pak bych z toho stejně nic neměla. Nejvíc mi jde o to, abych se naučila žít ve svém těle a mysli co nejvíc spokojeně, abych na sebe byla hodná a starala se o sebe. 


Jakým způsobem můžete

dneska vystoupit z vaší

komfortní zóny

         vy?




Komentáře

  1. ahoj,
    je to opravdu inspirativní koncept, zkusím si sepsat také můj seznam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju za komentář, určitě zkus, je zajímavé pak vidět, jak se cíle třeba vyvíjí či mění a nebo také splňují :)

      Vymazat

Okomentovat