přečtené knihy za rok 2021 + čtenářské cíle na rok další

 








Knížky jsou součástí mého života již odmalička, ať už když jsem se sama učila číst pohádky, protože mi bráška po deseti kapitolách už nechtěl číst, a nebo když mi mamka koupila knížku a já strávila celou noc čtením proto, aby mi pak řekla, že mi další nekoupí, když to přečtu za jednu noc (ale koupila!). 

V tomto článku chci shrnout knížky, do kterých jsem se vrhla minulý rok a moje čtenářské cíle na ten letošní.


1. Za zlatými mřížemi (Choga Regina Egbeme)

Tuhle knížku mi doporučila moje mamka. Je to skutečný příběh, který vypráví o křesťanské sektě v africké Nigérii a osudech tamějších lidí. Musím říct, že jsem se do této knížky ponořila rychle, hezky se mi četla a příběh mě docela zasáhl. Určitě doporučuji.


2. Bez filtru (Kristýna Dolejšová)

Říká vám něco projekt Za normální holky? Tak toto je jeho autorka. Toto je knížka o jejím osobním příběhu, kterou jsem se rozhodla si koupit (dokonce v limitované edici), jelikož její projekt i její osobu sleduju delší dobu a inspiruje mě i ostatní.


3. Bez těla (Martin Goffa)

Martin Goffa je pseudonym, pod kterým píše český autor, bývalý policista a detektiv, který skrze své zkušenosti vytváří detektivní příběhy, které vás pohltí. Tohle byla poslední knížka, která mi zbývala přečíst, jinak už jsem od něj nasála úplně všechny. Řekla bych, že tohle je takové moje "comfort" čtení. Doporučuji zkusit!


4. Všude kolem černý les (Ruth Ware)

Tuto knížku jsem dostala a bavila mě. Zase taková detektivka, děj je napínavý a čte se to velmi hezky.


5. Přiznání (Jo Spain)

Znovu darovaná krimi knížka, začátek byl napínavý a trošku jsem se bála (nedoporučuju číst v noci před spaním). Každopádně ke konci už mě to moc nebavilo, ale stejně jsem ráda za přečtení.


6. Dexter série (Jeff Lindsay)

Kdo neznáte Dextera (ať už seriál nebo knihy), jakto?! Moje obsese s Dextera začala už dávno u seriálu, potom jsem to znovu zkoukla s přítelem a začala i jeho obsese. Rozhodla jsem se tedy dát šanci knížkám a rozhodně nelituju. Během půl roku jsem přečetla celou sérii o osmi knížkách a prostě to miluju. Dextera nejde nemilovat. Odlišný děj mě sem tam trošku znervózňoval a konec byl zajímavý (nakonec nový seriál Dexter: New Blood je na tom podobně). 

Byly to tedy:

6. Drasticky děsivý Dexter; 7. Drasticky dojemný Dexter; 8. Dexter v temnotách; 9. Dexter v hlavní roli; 10. Delikátní Dexter; 11. Dvojí Dexter; 12. Dexterův poslední záběr; 13. Dexter je mrtvý


14. Herák (Melvin Burgess)

Jak název sám o sobě vypovídá, jde o příběh skupiny lidí a jejich drogové závislosti. Doporučuji přečíst.


15. The Tattooist of Auschwitz (Heather Morris)

Název v angličtině píšu proto, že jsem to v angličtině četla. Narazila jsem na to na dovče v našem apartmánu. Myslím, že všichni ví, o čem to je a musím říct, že mi to hodně otevřelo oči.


16. Pod maskou (Mats Olsson)

Máme tu znovu lehce detektivní knížku, trošku mi trvalo se do toho začíst, ale bylo to zajímavé. 


17. Den co den (David Levithan)

Tuhle knížku jsem si chtěla už pár let přečíst a narazila jsem na ní v knihovně, takže jsem neváhala a opravdu toho nelituju. Knížka mě dokázala vtáhnout do děje a stačil mi den na přečtení. Každý den se probudí v jiném těle a žije život někoho jiného, nejlépe tak, aby nikdo nepoznal, že to vlastně není on. Zápletka samozřejmě zahrnuje lásku, která v tomto rozpoložení musí být složitá. 


18. Dětské zoubky (Zoje Saga)

Tak tahle knížka. Psychologický román, který ve vás vyvolává silné pocity. Vztah mezi dcerou a matkou, který není takový, jaký byste si představovali. Určitě doporučuji.


19. Uloupený život (Jaycee Dugard)

Skutečný příběh autorky, která se v jedenácti letech stala obětí únosu. Byla držena v zajetí 18 let, porodila tam dvě děti a zažila strašné věci. Přečteno jedním dechem.


20. Pillow Thoughts (Courtney Peppernell)

Kolekce poezie o lásce, zlomené srdci a emocích. Autorova poezie se mi hezky čte a pillow thoughts má více knížek, takže letos v nich pokračuji.


21. Unwind (Neal Shusterman)

Do této série jsem se naprosto zamilovala a momentálně čtu již třetí díl. Začala jsem to číst v češtině, jenže pak jsem zjistila, že další díly v češtině nejsou dostupné, tak jsem začala v angličtině. Děj se odehrává ve společnosti, která zavedla nový zákon - každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou... rozpojit.


Toto byly všechny moje přečtené knihy za rok 2021. Co se týče mých čtenářských cílů, ráda bych, aby počet přečtených knížek za rok 2022 byl aspoň 30 knížek. Jako cíl na goodreads jsem si dala 40, ale to je oproti minulému roku trošku optimistické. Uvidíme. 

Určitě chci dočíst Unwind sérii, poté jsem dostala na Vánoce dvě knížky, na které se taky těším a pak spousty poezie. Přemýšlím o takovýchto měsíčních shrnutích toho, co jsem přečetla, takže se to tu možná objeví.


Díky za přečtení a případný komentář!


read a book! *connor franta voice*


Komentáře